domingo, 30 de noviembre de 2014

The Shadow Over Innsmouth



                               The Shadow

                             Over Innsmouth



H.P. Lovecraft


"The Shadow Over Innsmouth" is a short novel about a weird hybrid race of humans and creatures resembling a cross between a fish and a frog, which lives in the seaside village of Innsmouth.


****************************************************************

Well this book was recommended, it wasn't really my thing but it was pretty interesting.

I like this kind of books about myths and stories, this one being from Lovecraft is a a little of both, since this book should enlighten a little more about the Cthulhu  followers or something among those lines. 

The book was a very page turner I will admit that but it wasn't the best book in my opinion, I kind of love/hate the thing because I didn't really like it for me was a little bulky but for some reason I couldn't put it down.

I will try more of Lovecraft books maybe I went to far ahead and that could have been the thing bad about it, to explore a world made by a writer is always better to begin with the first's books and I don't really know if maybe they have some kind of sequence.

Now Lovecraft writing is a little over elaborate and maybe that can intimidate a little, but the myth about Cthulhu is very interesting to let that scare you or me.

So before you read this books I will recommend to try to find an order to this world before stepping in it or maybe you will get a little confused about it, but I encourage everyone to read this fantastic author.


****************************************************************




La Sombra sobre Innsmouth

H.P. Lovecraft

****************************************************************


Este libro me lo recomendaron y aunque no era exactamente mi tipo de libro era bastante interesante.

Me gustan este tipo de libros acerca de mitos y cuentos, este siendo de Lovecraft es un poco de ambos, ya que este libro debería en alguna manera iluminar un poco más el secreto de los adoradores de Cthulhu o algo parecido a esas líneas.

El libro es te hará pasar de pagina con cada línea que leas lo admito pero para mí no fue el mejor libro, tengo una especie de relación amor/odio con el libro porque en realidad no me encanto porque lo sentido muy pesado por alguna razón pero jamás pude dejarlo de leer.

Seguiré probando los libros de Lovecraft quizás me fui muy adelante en los libros y eso sería un punto malo en esto, para explorar el mundo de un escritor usualmente es mejor empezar con el primero de los libros y en realidad no sé si quizás tengan algún tipo de secuencia que desconozco.

Ahora Lovecraft escribe un poco rebuscadamente y eso podría llegar a intimidar un poco, pero el mito de Cthulhu es demasiado interesante para dejarte asustar o asustarme.


Así que mi recomendación seria que antes de leer estos libros encontraran el orden en este mundo primero antes de dar el salto al vacío porque si no podrías acabar confundido, pero animo a todos a que lean a este fantástico autor.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...